måndag 5 oktober 2009

Skön dag från morron till kväll

Jag mår rätt skönt. Det är skönt att vara i det sköna. Trots total penning och bensinbrist. Trots lunchlådan läckte och impregnerade ryggsäcken och dess innehåll med kycklingdoft och kladd. Trots bilen vägrade starta först på morron. Med tålamod och envishet och en smula hjärtat-i-halsgropen-startförsök så slutade den svamla och spann snart snällt som inget hänt. Kom hem vid sex-halvsju på kvällen. Trots lång dag så känns det okej. Mobilen signalerade låg batteri...vadheterdet? nivå!!...Letade den jä-la laddarn överallt. Så slog det mig. Ringde lilla mamman. De var ju här igår. Mycket riktigt, laddarn hade följt med henne hem av misstag. Oops. Sånt händer. Ingen fara.

Det vart nermörkt ute men ut ville jag. Tog en löjligt pytteliten men skön promenad. Knackade på hos grannarna i söta lilla huset vid storvägen. Frågade om de hade en ericssonladdare. Jodå, men de passade inte min. De var snudd på antika. Knackade på hos grannen mittemot oss. De hade heller ingen. Jag sa att det ordnar sig. Kollar i byn om nån har. Får veta att ALLA har Nokia! Så då vet ni, gott folk. Mobilen min är ur funktion tills vidare.

Gubben har eldat. Nästet är varmt. Vattnet likaså. Ska bara pillra in mina löjligt låga stegantal i stegraknare.se, duscha och sen gona ner mig i soffan resten av kvällen med en kopp ingefärskanelcayennepepparthé.

Må skönt ni med!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Hej ma. Maila mig om du ska komma ikväll. Förresten, har du några barnböcker kvar? Vill ha. Kram!

Destiny sa...

Jag har många barnböcker kvar. De är i garaget....Vet inte vilket skick de är i nu. Vi får kolla.

norrskensflamman sa...

Då man har så mycket runt ikring sig så mår man likt fb bra. För att det är ändå små missöden i det stora virr varret som redan råder.Konstigt.En annan dag känns ett litet missöde som en hel katastrof.