onsdag 14 oktober 2009

Diselvolvon såld!

Så skönt. Eller... ja, det återstår att se.....Vissa har ett annorlunda sätt att hantera ekonomiska situationer som INTE överensstämmer med mitt sätt att se på saker och ting. Jag törs inte ropa hej ännu.....jag känner mig gammal, trött och sjuk. Orkar inte framhärda vad som behöver göras.

Skymningen övergick till totalmörker. Normalt skulle jag tända ljus, koka tevatten och mysa. Orkar inte det heller. Jag ska göra ingefärsbrygden, dimpa ner i soffan och ge mig hän åt min brygd i en jättemugg och förlora mig in i tv-världen och glömma min egen för en stund.

Imorgon ska jag ringa socialen.. de kanske har lång handläggningstid där också? Vad vet jag. Bättre förekomma än låta sig förekommas. De nya reglerna är ju verkligen totalt verklighetsfrånvarande. Helsjukt!

Gubben har oxå varit hemma och känt sig dålig. Imorgon skulle han fara på jobbet. Det hoppas jag verkligen. Det är gudomligt skönt få vara själv ibland.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

gammal ,trött å sjuk förstår det när du har så mycket att tänka på och få det att klaffa.
Soc det är ju sanslöst hur folk behandlas idag då de är sjuka eller arbetslösa.
Försök mysa lite idag med tända ljus,ingefärsteet och att du får några timmar för dig själv.
Hoppas du snart blir frisk.