torsdag 4 februari 2010

Diagnos!

Jag är kroniskt förkyld med halsretningskatarr. Lider av konstant trötthetssyndrom med drag av sekunda energi-il som går lika fort över som de kommer. Lägg sen till överaktiv hosta och ömma muskelsammandragningar i hostmuskeltrakterna. Kombinera allt detta med en gnutta matlustapati (3 frukter idag) och dryckenskap,(Enorma mängder bubbelvatten, te och kaffe) varvat med anfall av hetsätning, (kommer väl imorgon). Övertryck i på högersida i öra och bihålor. Konstant sömnstörningsbehov föreligger för andras nattsömn i form av grymtningar, snarkningar och en sorts kurr-morrningar samt väldigt långa andningsuppehåll som också ger skräckscenariovisioner åt ovana åhörare. Subtil huvudvärk och tidvis ögonflimmer med synbortfall någon enstaka gång. Diagnos: Ovanligt skröpplig männisch!

Detta skröppel orkar inte städa ikväll. Skröpplet vilar och konsumerar flytande varma drycker. Inkomna kureringstios är: Whisky, konjak, sprit. Uppvärmda dito med allehanda tillsatser som vitlök, citron m.m. Resultat: Inget. För skröpplet hyser inte dylikt i sitt hem.

Nåväl, ny dag imorgon. Nya tag. ;-p

4 kommentarer:

Jessica sa...

Men guh, det låter ju inte som en kanonidé att komma ner tycker jag när ni är spaka :S ring imorrn o säg hur läget är... annars är det ju bättre vi håller oss på våra 56 kvm. Vill inte ha sjuka barn heller :P

Destiny sa...

Äh, jag är varken bättre eller sämre än vad jag var i måndags. ( och hela den här jä-a vintern!
Jo, en sak har tillkommit. Halsont. Gubben är på bättringsvägen men hostig.
Jag ringer imorron...

norrskensflamman sa...

Fy så trist att du är så vissen.Du måste ju ha nån virus efter som du är så hängig.Den verkar inte smitta för då skulle ju gorm fått den. Hostig är ju de flesta nu.
Sköt om dig kram

Destiny sa...

det e han som smittat mig med det här sista! Han e frisk nu men inte jag!!