tisdag 23 februari 2010

Mjukstart

på första arbetsveckan. Den här veckan ska jag delta i verksamheten och lära känna alla och komma in i det nya. Det här är ju något helt annat än vad jag jobbat med tidigare i herrans många år. Jag e tacksam över att inte kastas in i det huvudstupa. Har fortfarande problem med bihålorna och dammallergi. Hoppas det inte sätter käppar i hjulet för mig nu. Det blir mycket utevistelse så jag måste köpa nya kläder. Min jacka sjunger på sista versen och täckbyxorna är från 80-talet. De duger härute i skogen men inte i jobbet. Och jag ska inhandla baddräkt. Hu. Känner mig som typ biggest loser absolut. Jag dör. Näää, det gör jag inte. Men jobbigt är det. Har inte alls lust exponera fläsket i baddräkt. Finns det badtält?

Det blir skönt att det finns rörelse och aktiviteter. Det behöver jag verkligen. Sen älskade hunden Astro dog och sen jag fick lämna hästlivet har jag verkligen legat på latsidan förutom de ynka promenaderna i höstas.

Nu ska jag sätta fart. Hej hopp!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Heja mamma :) det kommer göra dig gott med nytt jobb, nya aktiviteter och nya intryck tror jag. Puss på dig! Och tusen tack för att du kom förbi igår. Det är en bättre dag idag. KRAM!!

sofia ni sa...

vad roligt att du fick ett jobb och vi kan göra trevligt.
hoppas du hitta någon bra badkläd snart.ta varmt dragbyxa..noga med varmt så varmt..

kramm

Agneta sa...

Låter trevligt med nya yrke. Inte som kontorsarbete utan mer aktiviteter. Kanske passar bra för dig?? Lycka till!
Kram