onsdag 3 februari 2010

I jakten på STORA tekoppar

har jag även hittat en hos Katarina K. Tål maskindisk, ugn och micro. Jag får ändra om här i köket sen för att få plats med kopparna som jag vill ha. Har ett fult skåp i friggebodan som kan målas och byggas om lite så den passar i köket. Skåpet jag har här får åka ut i friggebodan tills jag hittat hyllhållarna som hör till den. De kom bort i flytten hit och jag har inte hittat dem än.

Idag har jag väntat och väntat på att en handläggare skulle ringa mig. Vaktat telefonen och inte vågat gå utanför dörrn. Åsså glömmer jag helt plötsligt av det och går ut till vebon för att hämta ved. Jag vet inte om nån ringt just då. Ingen ringde på hela dan. Så enerverande!

Det har luktat mysko i hallen i några dagar. Som mögel. Jag blev riktigt misstänksam och gick där i den pyttelilla hallen och sniffade omkring. jaa, en omisskännlig doft av mögel men inte från golv, lister, , väggar eller från skrubben under trappen... Jag kunde för mitt liv inte fastställa varifrån det kom. NU vet jag det. Jag tog gubbens nya handskar då jag hämtade veden. Det är handskarna. De stinker verkligen som mögel. Uäck! Gubben säger det är lädret. Nån sorts behandling. Ja, jag vet inte jag. Dem ska jag då aldrig låna igen. Jag vill slänga dem i pannan och elda upp dem men det får jag inte....

Igår gick jag opp för att hämta posten. Språkade lite med grannen i all snöyra. Han skottade med sin stooora fina snöslunga. (som han köpt av oss i fjol) Jag frågade om slungan gick bra? Joodå, hur bra som helst! Jag går in till grannfrun och i samma veva brakar snöslungan ihop och delar sig i två delar! Jag hoppas verkligen den inte har gått sönder. Jag hoppas det bara är några skruvar som vibrerat loss.

Vi har enormt mycket snö på alla tak. Hustaket klarar sig nog, men taket på altan? Friggebodan, vebon och lillgaraget? Ska jag våga mig opp på dem? Såna här gånger önskar jag att jag var en urstark liten mager speta som kilar uppför stegar som ingenting. Nu är jag inte det så det är lite problematiskt. Armstark är jag men det är väl det enda. Hm. Något måste göras innan det töar. Det kan bli farligt.

Posthämtningsdax, dagens höjdpunkt.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Fixar en arbetsjunta! Då kan tjejerna komma till dig och hjälpa till och skotta bort snö så fikar man tillsammans.. Sedan nån veckor senare är det hos någon annan som kanske behöva hjälp med något??.. NÅgot för dig?? Hihi..

norrskensflamman sa...

Du skrev fel nu! Du har ett fint (vitrin) skåp ifriggan som med ny färg skulle va hur tjusigt som helst i köket.
Ang.snöslungan, visst känns sån hemskt.Även om det inte är ens fel.
Ja men visst, he dig upp på taken å skotta snö.Gorm kan ju stå nere och titta på !!