söndag 7 februari 2010

Hosthost...

Jag har en hemsk skrällhosta. I ett. Jag blir galen. Gubben blir galen. Nångång är det uppehåll. Då hoppas jag att jag är på bättringsvägen och att det är på väg att gå över. Men icket. Har provat det mesta. Inget hjälper just. Jag ska ta och städa imorgon. Hoppas det blir lite bättre då. Det får gärna bli mycket bättre.;P

Idag firade jag solens återkomst med att torka alla kökskåpsluckor. De var alldeles svarta opptill. Hu, Det blir så när man eldar tror jag. Åsså fick jag opp en fönsterlampa i kammarfönstret. Dottern ville bli av med sin gamla porslinslampa. Jag tog den men bytte bara porslinsskärmen till glasskärmen jag hade i ett skåp. Upphängningen var ett problem för plastgrejen man har till det var borta. Snodde ett litet presentsnöre runt sladden tills vidare. Känner jag mig själv rätt blir "tills vidare" förlängt till "alltid".....

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Synd att du är skrallig än.
Mamma sa jämt:Bättre brödlös än rådlös.Du var inte rådlös då det gällde lampan.