torsdag 25 februari 2010

Poletten har trillat ner!

För en tid sen frågade jag Kotten om han behövde något. Något som jag kunde sticka åt honom. Han funderade en stund och sa han ville ha en såndär mössa som alla har. Jaså, hur ser den ut? Han beskev nåt oformligt med sina händer. Hm, jag frågade sen Lilla mamman om hon visste vad det var. Hon hade absolut ingen aaaning. Inte jag heller så jag lät det bero. Idag på jobbet kom en lycklig kollega med en lysande röd Åremössa hon fått av en kompis. Jag fick se närmare på den. En oformlig grovstickad historia. Frågade om det är både killar o tjejjer som har sånna. -jaaa, sa hon. DÅ gick det upp ett ljus för mig. Det är säkert en sån Kotten vill ha! Jag får ta med mig honom till garnaffärn och kolla för säkerhets skull. Det är ju viktigt i den åldern att det blir rätt. Och att det blir rätt färg. De verkar vara ju lätta att sticka. Skönt! för mig......

1 kommentar:

Gela sa...

Ett litet tips. Garnet du använder heter Milano och finns både enfärgade och melerade. De enfärgade kostar 74 kr / i butiken Tallbodan utanför Piteå.