tisdag 2 februari 2010

Nere för en stund..och ändå glad...

Vi har meningsskiljaktigheter, gubben och jag. Finare ord för gräl. Egentligen är det en batatell och inget alls att bråka om. Nu har vi löst det och allt är frid och fröjd men jag blir så in i norden TRÖTT av det. Jag hade hellre haft diskussioner på en annan nivå än det här lågvattenmärket. Nåväl, trött är jag men ändå glad. En vän får sin bil lagad. En annan läker efter sin operation, har ont men mår ändå bra. Och ytterligare en har varit jättesjuk men är på bättringsvägen och fått komma hem. Det känns skönt att det går bra för dem.

Angående jobbet går jag ännu och hoppas. Nu börjar jag bli lite orolig också. Tänk om något skiter sej i sista stund och allt går åt fanders. Det är jobbigt att vara utlämnad till sånt man inte rår på. Som regelverk och beslut. Känner mig lite maktlös just nu. Ingen bra känsla alls. Förmodligen den sämsta som finns. Den känslan ska INTE få fäste. O nej, jag ska brygga te och sjasa bort den.
Hm.. vad ska jag ta för kopp nu då? Ljus pistagegrön? ;-)
Finns det nått som heter färgterapi?

2 kommentarer:

Pia sa...

Jag håller tummarna för jobbet!!
Jädrans så mycket snö ni har. Vi har faktiskt skitmycket här i Umeå också, men det har inte lagt sig mot rutan än! ;o)

Agneta sa...

Jaa jag håller också tummarna för dig. Tänker på dig varje dag om du har hört något från AF!