fredag 26 februari 2010

jag e lättad..

Det blev jämt upp. Bara lite över. Gubben tyckte de va trist men jag är lättad att vi inte behövt ta lån för att betala lån. Det är så skönt! Hellre lite skral kassa nu ett tag. Det vänder snart. En månad till bara.

Karlar har ingen simultanförmåga. Inte min iallafall. Han justerar armbandet till sin klocka för den sitter inte så bra. Jag pratar på och tror att han hör mig åtminstone. Men nää, han e i sin egen lilla värld. Oj, nu jäklas nånting. Det osar eder här. Ingen brist på svordomar här inte..... Det är tydligen alldeles för pillrigt det där. Bristande finmotorik. Eller snarare bristande kroppsliga förutsättningar för finmotorik. De där stora kraftiga händerna hanterar en motorsåg galant. Inte smått pillergöra. Jag lyssnar och noterar att det finns intressant många kraftuttryck. Sånahär gånger är det skönt att inga smågrytor lyssnar. De lär ju sig så förbålt fort, de små. Fast våra smågrytor är rätt duktiga de också när de vill.

En tråkig sak. Något har hänt min bil. Oljan sinar och den mår helt enkelt inte bra. Nu har jag fått order om att ställa in den i garaget och låta den stå så det inte blir värre. Jag MÅSTE köra med volvon. Jag vill inte. Den drar mer soppa och har fjesiga högtalare och är liksom stel. Ingen slapparbil. Den är ju inte ens min. Men nu blir det så. Jag blir svenssonsförare framöver. Volvon ÄR en fin bil. Det e bara jag som är anti.

Middag idag: broccoligratäng. Jag är fortfarande utan ost. Jag ska göra broccoligratäng på bara broccoli. Det kan jag inte. Han får åka och handla. Om inte, blir det kokt broccoli. Punkt slut.

Ha en härlig fredag!

2 kommentarer:

Loo sa...

man drar så ofta på smilbanden då man läser det du skriver. Kram o ha en trevlig helg :)

norrskensflamman sa...

Håller med Loo du är en fena på att skriva inlägg.Om nu gorm gormar för allt han är värd så måste han ju ha hettat till sig ordentligt.se det positivt.Det blir varmare inne och går mindre ström till uppvärmningen nu då er ved är slut.Så när du fryser reta honom, det behövs ju inte så mycke energi från dig att göra det och då slipper du frysa.Ha det bra själv min vän.Kram