måndag 1 februari 2010

En liten guldkant


i vardagen är att använda porslinet jag har. Jag bodde en gång i tiden granne med en väldigt parant dam. Barna kallade henne pompös. Snäll och rar var hon. Hon dukade åt sig själv på serveringsbricka av silver med struken linneservett i en servettring av silver. Porslin med guldkant och rosenmönster. Det fattades bara butlern! Hon inspirerade mig faxist till att njuta på så vis. Använd och njut av det du tycker om. Sätt värde på din vardag och må skönt. Hon var en fin vän, och en riktig dam från en annan tid. Jag var och är fortfarande än idag fascinerad... En primadonna utan divalater...

2 kommentarer:

Pia sa...

Så klokt av henne.. Jag har faktiskt börjat använda alla mina fina linnédukar till vardags. Borde ju plocka fram alla fina glas också. :o)

norrskensflamman sa...

Det ska jag börja med oxå att sätta lite guldkant på dagen är nog ganska klokt.