torsdag 24 maj 2012

Det blir allt grönare ute......

Vaknar till en ny morgon. Tar nya tag. Tar Ipren till frukost, greppar penseln och målar holkarna lite till. De går ju inte måla på en gång runt om. Måla, torka. Måla, torka. Tålamodsprövande. Idag står det tvätt och städning på listan. Gå igenom alla papper som samlas på hög. Jag är fenomenal på att samla på mig pappershögar!  Sen trädgårdsjobb. Tvättlinan ska upp. Saknar torkvindan. Hur ska jag få plats med all tvätt nu?

Katten är numera ute jämt. Det finns så mycket att titta på därute. Det tycker jag med. Jag ser ogräset frodas i rabatterna. Perennerna kommer upp i en rasande fart. Förnan (det torra fjolårsgräset) ska bort. Två sekatörer är försvunna. Jag har gjort det igen. Lagt dem på ett fiffigt ställe så de kommer säkert förbli borta för alltid. Hopplösa jag. Sekatör med senilsnöre. Haha!

Bäst jag sätter igång.
Först kaffe och macka.


Inga kommentarer: