onsdag 9 maj 2012

Räfsarväder!

Solen skiner och det är relativt vindstilla. Jag går ut och räfsar där snön har tinat bort. Vi har tre skottkärror. Två är trasiga. Den tredje har gömt sig. Det blir till att leta.


Det pockar i pysselnerven. Har ett vitrinskåp som jag ska iordningställa. Längtar....Skåpet i köket ska ut och vitrinskåpet in. Det behöver slipas så för att kunna göra det måste jag vara utomhus. Måla kan jag göra inne i köket. O, vad roligt det ska bli. Mina muggar ska flytta dit in och lite annat porslin som nu trängs i udda utrymmen. Först utejobbet!  Kommer gräset upp blir det hopplöst jobbigt att räfsa....

Tekannan och muggen i kulören sand kommer från Höganäs keramik. De skulle passa fint i köket här. Liksom deras rustika serveringsskålar i rosa, vit och sand. Så fina!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kumde inte ni tagit in kärror i garahet eller magasinet innan vinter kommer? rena slöseri att köpa nua skottkärror hela tiden... Ta o ställa dom i där de är inte iväg.... Ta delar som är helt o spara så man har delar att flytta eller byta när det går sönder..
// från en frågande Siv

Destiny sa...

De har inte stått ute i vinter. Jo, de som var trasiga. De gick sönder förra våren men vi har haft dem i eviga tider..Dags investera i ett par nya i aluminium. Idag kan man få tag i en skottkärra för 200 kr.