lördag 5 maj 2012

Å, idag känns sommaren så oändligt långt bort

Det snöar.Oupphörligen. Blött. Grått. Trist. Tänk ändå att för oss vanligt folk är dåligt väder en smärre oangelägenhet. Ingen katastrof. Ger inte nödår. Vi behöver inte svälta, emigrera eller gå från gård och grund. Bara reta oss på det dåliga vädret. 



Så här ser det ut hemma hos oss i norr. Snön vräker ner. Det syns tyvärr inte på bild.



Så här ser det ut i Ystad idag. På hundarnas morgonpromenad. OM jag måste flytta nångång så kan jag faktiskt tänka mig flytta till Ystad. Eller Österlen. Faktiskt. Nä, jag skulle nog längta ihjäl mig efter dottern och barnbarnen. Det skulle jag.


Har ni sett så fint! Blommande gullvivor. Och lilla söta Sota. Hunden som vart som en liten svart prick i den här bilden. På bilden nedanför är de i Kåseberga och njuter av mycket blått. Himmel som hav. Ja, suck. Vi får hava tålamod. Det blir blått här också längre fram.




1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns jobb för dotra här också :-)