tisdag 15 maj 2012

Morgondrama.......

Katten och jag gick ut samtidigt på altan. I ett hörn fladdrade en liten svartvit fågel frenetiskt mot fönsterglaset för att komma därifrån. Mojo kastade sig över den och tryckte ner fågeln med tassen. Jag var genast där och lyfte på tassen och höll undan jalusiet så den kunde ta sig därifrån. Så enkelt ska det inte vara fånga byten. Det är ju som att få det serverat. Näää, det ska vara rättvisa förhållanden. Tar han en pippi under en riktig jakt så är det inte något att göra åt. Men inte så här. Ånej.

Det var nog en talltita eller svartvit flugnappare eller en ung svala. Jag hann inte se. Det gick så fort. Fåglarna har flyttat in i alla holkar här. De som jag målat har inte kommit upp än.  Min "vaktmästare" har tydligen annat att göra.

Idag blir det till att fortsätta räfsa. Det torkar upp bra nu.

Inga kommentarer: