onsdag 23 maj 2012

Läs och häpna...

Håll i er nu, ni som känner mig väl.
Jag har skaffat mig...... en handväska!
Eller snarare en axelremsväska.

På Dövas dag i fjol hade jag händerna fulla med plånbok, nycklar, cigg och tändare.
Eller så fick jag ha lov att ha jackan med allt i. Eller kånka på ryggsäcken.
Så sen dess har jag letat och letat efter nån sorts mindre handväska som rymmer medicin och allt såntdär nödvändigt jag måste ha. Jag hittade en, men den var svindyr. Jag hittade en annan, jättebillig och i vit canvas. Det går ju inte. Inte vitt tyg till mig. Jag letade vidare överallt. Till slut hittade jag en som jag faktiskt kunde tänka mig att bära till ett superbra pris. Beställde den och så kom den idag. Och ja, den är väldigt orginell, annorlunda, slitstark, liten men väldigt rejäl. Absolut ingen blingväska. Hehe, nej. Passar i skog och mark såväl som på resande fot. En tuff väska som tål alla väder  och den passar just mig perfekt! Jag gillar allsidiga grejor. Det här är en allsidig väska. Helt ensam i sitt slag och kan inte förväxlas. Jag har ju förväxlat min ryggsäck några gånger. Det är snopet att gräva i den efter inhalatorn och sen inse att jag rotar runt i en ryggsäck som inte är min. Pinsamt värre! För att inte tala om andnöden man får...

Den är grön och brun med röda och gula sömmar.Orange text. Rymmer en liten laptop eller surfplatta också om man vill.  Jag kan ha den i båten, bilen, på festen, ja, varsomhelst. Jag är helnöjd!

Inga kommentarer: