tisdag 15 maj 2012

Solsken och glädje

Igår firade jag Teckenspråkets dag med världens godaste räkmacka. Den dyraste jag någonsin ätit förvisso. Men god. Vädret däremot var ledsamt. Hård blåst och stundtals regn.

Idag är vädret underbart och jag fick vackra bilder från vännen i Ystad. Dem får jag glädjas åt så länge. Det dröjer ju ett bra tag innan hägg och syrén kommer igång med blomningen. Inte ens trädens blad har slagit ut.

Fick överraskningspaketpost idag dessutom! Just på sånt som behövs härhemma. Så roligt! Naturprodukter av olika slag från skånska slätterna. Hon är så väldigt fiffig på såntdär. Hon skickade också med delikatesser till Mojo.  Jag önskar vi bodde närmare varann. Eller att det var billigare att resa. Skönt ändå att mobilen finns så att man kan hålla direktkontakt via sms hur långt man än är ifrån varandra.

Jag har så väldigt fina vänner. Riktiga gullhumlor allihopa! Ni vet vilka ni är.



Häggen har redan blommat och syrenen slår nu ut i blom.




Det är bara SÅ vackert!






1 kommentar:

Anonym sa...

Puss ♥