tisdag 8 maj 2012

Mitt dagliga kaffe, giv mig idag...och låt mig få sova inatt.....

Kom på att jag inte fått i mig en droppe kaffe!  Passar på att koka en laddning. Hur kommer det sig att när jag gör kaffe så är bänken fin efteråt. När gubben gör kaffe så dräller han kaffe över hela bänken?! Det måste vara svårt att måtta ner i filtret och inte bredvid....Nu har jag mitt goda kaffe bredvid mig vid datorn. Kaffe med stuns. Kanel, ingefära och cayennepeppar! Igår drack jag gott kaffe väldigt sent. Det straffade sig. Jag var vaken hela, långa natten. Ända till halvfem, kvart i fem. Först då somnade jag och sov till halvtie ungefär. O, vad bra man kan se på tv då. Såg en hjärteknipande film som heter November nånting. Handlade om att uppskatta det man har. Uppskatta livet. Vacker , fin film. Sen såg jag....action..the ...ojoj, vad heter den nu.. om en biffig marinsoldat som räddar sin tjej som hamnar i trubbel. Sensmoral: Respekt och ödmjukhet gentemot andra människor och kulturer....ALLA kan inte ha ALLT. The marine 2 tror jag den heter. Inte precis min genre men i brist på annat mitt i natten så är den okej. Dödandet har jag alltid svårt för. Även om det "bara" är film och "skurkar" som dödas.

På tal om nattsuddare. Katten Mojo skulle prompt ut och var ute ovanligt länge. Då han till slut kom in såg han ut som....en lerig tilltufsad Rambo som varit i närstrid med någon. Vad vet jag inte. Det var lera på rygg, mage, sidor och huvud. Lösa tussar överallt. Inga sår alls!? Han var ömklig och riktigt bad om omvårdnad, kram och kel. Självklart fick han det. Hämtade en stor handduk och svepte in honom, gosade, borstade försiktigt, torkade och pysslade. Letade bit-eller rivsår i all pälsen men hittade inte ett enda.  Det jag kan se nu är att han linkar knappt märkbart med ena frambenet.

Jag har en massa administrativjobb att fixa nu. Jag ÄR hemma men har inte tid svara i telefon idag. Jag är så lättdistraherad och jag måste få saker gjorda idag nu när jag åtagit mig ansvar för att fixa en del saker. Jag ska ordna en facebooksida till Norrbottens Dövas Teckenspråksförening bland annat. Föreningen har ett litet 70 års jubileum och midsommarfest nu i sommar så det är lite brådis med planering och inbjudan. Dessutom ska byn ha loppis i sommar. Det är två som kommer att hålla i det hela och jag är den ena av de två. Det blir fler som ska hjälpa till. Det kommer att behövas.



Superbra kaffekokare! Bäst i test för några år sen. Jag har aldrig ångrat mig att jag köpte den då vi behövde en ny. Förutom att den är snabb, håller värmen bra så stänger den av sig själv om man glömmer den på. DET är det allra bästa!

1 kommentar:

Loo sa...

Ja det är lustigt det där med kaffespill när andra halvan kokar kaffe. Det är likadant hemma hos oss ;p