torsdag 17 maj 2012

Regn och grått

Regn, kallt, grått.....räfsa går inte.
Traditionen Gökotta på Karlberg idag blev  inställt på grund av det dåliga vädret. Jag mår lite tjuvtjockt. Har inte företagit mig någonting alls idag. Ibland är det skönt att göra absolut ingenting. Imorgon har jag ett möte. Vi får se hur lång tid det tar.  Jag har två säckar  lakan och annat att tvätta och gå igenom som jag hämtat från mamma. De är för små för att passa i dagens sängar men tyget är ju riktig lakanslärft i bomull så det borde gå att göra något av. Ideer finns ju alltid att hämta från internet.

Har beställt ett par fågelholkar från snickarn i byn. Öppningsbara. Ska måla dem men den här gången ska jag ha en riktig pensel att dekorationsmåla med! Det ska bli kul.

Annars så händer det ingenting just. Ja, gubben vill byta bil. Det är nog ett måste. Att byta till en bränslesnålare bil. Elva mil om dagen är faktiskt mycket om bilen slukar soppa. Bilar ska man inte lägga ner pengar på. Det bär sig aldrig. Bil är det allra mest oekonomiska man äger. Ändå ska man ha en.

Förresten, jag fick en skottkärra av gubben. En liten grön en med träskalmar. Heter det så? Den gamla röda har jag hittat i vedboden under en massa bråte. De två andra ska vi laga. Hade jag tänkt. Den stora behöver en ny träskalm och den andra behöver...få däcket lagat och  kärran ...riktad. Den blev lite sned av traktorn. Det är traktiorn också som knäckt träskalmen oxå. I övrigt är de ju hela om än jättegamla vid det här laget.

Nu ska jag ta mig en varm kopp soppa!


Inga kommentarer: