söndag 14 oktober 2012

Förvaringsutrymmen i köket...

Städat skafferiet. Vill måla i skafferiet innan jul. Vill ha ett gå-in-i-skafferi. Mormor Frida hade ett sånt. Med ett litet fönster högt uppe. Allting trängs på hyllorna här. Jag måste komma igång med vitrinskåpet så jag får mer plats på hyllorna i köket. Marimekkoskålarna får jag lägga i kökssoffan tills vidare.

Höststädar nu vidare i köket. Vill ta itu med fönstren men... det hällregnar. Så det får vara. Efter det ska jag iväg och köpa lite jäst, dillfrön och kanske västerbottensost. För jag ska baka upp restmjölet i de olika påsarna....Ett recept jag har är på små runda tunnbröd med dillfrö och västerbottensost. Jättegoda!

Bäst jag lägger på ett kol så jag blir klar nångång. Jag har en förmåga att förlora mig i detaljer än här, än där...Ni vet, man drar ut en låda för att lägga ner någonting så börjar man städa i lådan....eller leta ett specifikt recept..Gubben blir galen på hur jag kan dra ut på städningen i hur många dagar som helst!




Inga kommentarer: