fredag 5 oktober 2012

Mulen fredag

Idag är det mulet ute, igår regnade det. I tisdags hade jag värsta huvudvärken utan dess like. Låg pall hela dagen, Det var riktigt hemskt. Onsdagen var jag öm i hela huvudet och mådde sisådär. Var väldigt tagen, trött och slut. Igår var jag rätt okej. Klarade mig utan värktabletter. Idag verkar också okej. Nu känner jag att jag ligger efter med en hel del som jag behöver ta igen.Tvätt, städ och pappersjobb...

Oh, grannens Simba har kommit in i köket! Lämnade dörren öppen för att vädra då Mojo gick ut. Nyfikna Simba kunde inte låta bli ta sig en titt. Han har inte upptäckt Mojo som sitter på bänken därute och tittar på världen. Mojo tycker Simba är jobbig. Mojo viftar ju oupphörligen med sin svans som är oemotståndlig för Simba som hoppar på den i tid och otid. Igår ljöd det gevärsskott hela dagen. Det var inte värt promenera då när det bara smäller i ett. Idag blir det en kort promenad med de två katterna i sällskap.

Har beställt och bokat böcker på biblioteket: Flickan på två stolar av Olga Ritcher Svensson,  Döv i tredje riket av Lothar Sharf och Underbara Clara Vintagepimp och hemmafix av Clara Lidström. Nu är det bara vänta tills de kommer.  Under tiden har jag den sista av Björn Hellberg kvar, två böcker av Elly Griffiths, hon har skrivit tre men de hade bara två på bibblan. Elly blir en ny bekantskap. Hoppas böckerna är bra. Linwood Barclays Vilseledd var faktiskt bra. Ska leta efter fler av hans böcker!

Nej, nu beger jag mig ut, sen dags för lättare lunch och pappersgörat.






Inga kommentarer: