fredag 26 oktober 2012

Woaah! Det snöar!!!

Idag är det rena rama julafton! Har skrivit in mig äntligen (!) på hörselhabiliteringen och får en bildtelefon. Hurra för det! Ska välja min modell till veckan nångång. Det finns olika system och prylar att välja mellan.

Resten av tiden har jag tillbringat i stan med svägerskan och tittat på massor med prylar. Det var jätteroligt även om jag just inte köpte någonting. På Indiska fick jag andnings- och snörvelproblem så det var bara att gå ut därifrån. Det gick inte vara där. I alla andra affärer gick det toppenbra. Sen åkte vi och fikade på Stigs Café och konditori. Ett riktigt fint och mysigt ställe. Oj, vad det fanns mycket godsaker att välja på. Första gången jag var där på Stigs. Kul att se nya ställen. Likaså Bibo-butiken. Suktade efter servisen Grace i pastellfärgerna och Höganäs tekannan med muggar och en blandarskål i melamin från Ib laursen? Vet inte riktigt vem leverantören är. Samma skål fanns på ICA Maxi fast den mindre modellen i rött och beige. Vill ha den beige. Köpte inget för jag har inte plats innan jag har fått till vitrinskåpet som ännu står i bodan och väntar på åtgärder.

Middag hos bror och svägerskan och när jag skulle hem så fick jag deras gamla men helt fungerande allt-i-ett-skrivare. Den är inte alls så gammal och jättefin! Väl hemma var det pirrigt att installera och se! Den fungerar! Datorn installerade den själv och hittade drivrutiner och allt som behövdes för den. O, vad roligt! Bläcket har torkat in. Får köpa det imorgon. Vad glad jag är!

Hällde upp kolsyrat vatten i ett högt glas och ställde den bredvid mig uti datorn. Så kom Mojo. Stoppar ner nosen och dricker! Rynkar på nosen åt sprattlet i vattnet. Doppar istället ner sin lilla tass och slickar av den. Åh, Mojo! Nu vill jag inte ha det där. Hålla på och peta i mitt vatten....



Inga kommentarer: