söndag 24 maj 2009

Bidde inte...

att åka och hämta mina växter. Jag ligger efter i planeringen. Men det gör inget. Fick astma och allergi anfall igår. Vet inte vad som orsakade det. Då orkar jag ju inget. Blev "normal" först efter störtregnet. Kanske det var extremt mycket pollen. Hursomhelst. Jag blir hemma idag. Fortsätter kratta på gården. Och drömma om en prunkande trädgård. Det är väldigt lindrigt att se inom sej hur saker och ting skulle kunna vara. Det är inte lika viktigt att förverkliga dem för mig. Jag vet. Det låter knäppt. Jag gillar min skogsträdgård idag. Som den är. Med mossa, myror, stenar och tallar. Inom mig ser jag doftande schersmin på lillstenröset, rosor skymta fram mellan gran och tall. Blå bergvallmo uti björkarna. Jättevackert! Det bär jag med mig. Helt kostnads och arbetsfritt.

Lilla familjen kommer idag.
Ska krama och pussa sötungar!
Det finns inget inget härligare än de små.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Egentligen ska man ha det lätt och enkelt i trädgården.Istället så kan man ju åka och titta på nån annans .Det är ju jämt jobb åjobb i trädgården. Nog är stunderna få när man sitter ner och njuter av den.det är mest rumpan upp mot solen på jakt efter ogräs mm.