torsdag 21 maj 2009

Igår alltså...

Åkte med en jättetrevlig chaffis till flygplatsen. Hon kände mc-brorsan min. Syrran kände hon oxå. och nu känner hon till mig. Jaja, jag gick för att checka in och får veta att planet är inställt. Reservdelar finns inte i Sverige och jag blir erbjuden taxitransport till ö-sund eller att boka om biljetterna till en annan dag. !!!!????!!! Tillvaron rasade ihop för en stund. Taxi, det tar minst 5 timmar från Luleå. Taxin får skjussa mej direkt till flygplatsen i Ösd. Det går ju inte. Jag ska hem med 16.00 planet. Mötet är mellan 11.00-15.00. Har bokat in en karl från leksand som kommer och föreläser. annat folk från Ösd som kommer oxå. Det går inget plan 16.00 från Ösd idag. All flygtrafik mellan Luleå - Ösd blir inställt får jag veta. Gaaahh!!!

Då ringer hennes telefon. Planet skall gå. En timma försenat. Puh. Åh, så skönt. Skickade en hel del sms och förklarade situationen. De får börja utan mig. Kommer vid tolv. Hursomhelst så gick allt bra igår. vi blev klara vid tre och jag och en till gick till flygbussen och väntade, och väntade, och väntade. Det kom ingen flygbuss. Vi ringde och kollade. Den var inställld pga SAS planet till sthlm var inställt. !!!!???!! Våra plan (Next Jet) gick som vanligt men flygbussen gick alltså inte. Akutbeställning av bråttomtaxi till flyget. Jag hann. Undrar hur det är med flygbussen i Luleå? Ställs den oxå in vid inställda SAS avgångar? Det e diskriminering mot dem som åker med de andra bolagen! Räknas dom inte, va?

Har tagit hem lite jobb. Nu blir det ju långledigt. Jag ska kratta. Håller på nu kratta ovanför Nästet. Jag kan inte låta bli grunna och planera trädgården medans jag går där och krattar. En grop där behöver fyllas igen. Därborta vill jag ha en stenmur. Vid friggebodan skulle pionerna trivas. Åsså håller jag på och fyller gården med prunkande blommor, rabatter och buskar i tanken. I verkligheten traskar jag omring i en naturtomt där inget trivs sådär jättebra.

Vid en sten har en gammal ros etablerat sej. Den där rosen kräver inte mycket. För dess grenar sträcker sig upp genom lingon och blåbärsris. En mycket tacksam anspråkslös ros, det där. Den ska jag vara rädd om. Den är nog från förra ägarens farmors tid. Döper den till "farmors ros". Löjtnatshjärtana här är också den där farmoderns verk.

Tänk att hon har velat få till det lite med blommor och blader vid sekelskiftet. Heja Farmor! Jag ska försöka jag oxå. I din anda.
Åskan går säger gubben. Lägger av för denna gång. Trevlig helg!

2 kommentarer:

norrskensflamman sa...

Men vilket jäkla strul med komunikationerna.Skulle nog gå foryare om du ställde dig vid E4 an och liftade.
Å vad kul med trädgåre.Har varit ute och tittat på min.jo den är fin men.....Gubben är hos HA .Ha,ha
Kram.kanske jag kommer och vi super till hi,hi hör av mig först.
dubbel kram

Destiny sa...

härligt att ni kom! Det vart en skön kväll! Hoppas du hade lika trevligt som jag. Nästa gång kommer vi till dej! Kram!