onsdag 13 maj 2009

Sitter i rucklet

och jobbar för fullt. Har hunnit med att jobba, vara på en intressant föreläsning, och jobbar ännu. Tar mig en paus för uppdatering. Så får jag hjärnsläpp.....vet inte vad jag ska skriva om.....Får tänka till lite. .....Ikväll plöjer jag igenom pappershögar, sorterar, gör listor, skriver protokoll och allsköns såntdär ur-kul man kan göra en onsdagkväll. Imorrn jobbar jag i Luleå och på lördag oxå. Hm. Det går ju inte. Jag kan INTE jobba på lördag. Shit! Vilken tur jag tog en tänkarpaus. Annars hade jag inte kommit på det här. Usel koll, att bli dubbelbokad så här. Det måste jag ordna upp.

Vet ni vad som är gudomligt skönt. Ja, förutom allt det som verkligen är av vikt här i livet.
Det är underbart att ha en bil som funkar! Efter alla dessa hostande, spottande, skrikande, läckande och krånglande bilar jag haft som gått sönder då det passar som allra sämst, så är det verkligen en lättnad att ha en pålitlig bil. Det är nästan så att jag inte törs skriva ner det här. Man ska inte utmana ödet. Bilar och öden är mkt känsliga saker. Rätt vad det är så skiter det sig. Skitkul. Till dess ska jag då iallafall unna mig att njuta av skön körning i skön bil.

Nog svamlat. Min tankepaus är över. Tebaks till jobbhögarna mina.

Ha det!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Hallå där, du kom ju aldrig med pappret o det där.. Glömt? Kram

norrskensflamman sa...

Men snälla rara!har ni inga normala arbetstider i det där rucklet?det är väl lag nu på att man inte får jobba hur många timmar som helst.Inte konstigt att du får hjärnsläpp.
Hallå kolla bara jess kommentar!
varva ner lite nu bruden.