måndag 25 maj 2009

Intensivt

Jobbade i Luleå idag till två.
Fastnade på bergnäsbron i nått trafikstopp.
Körde till Skellefteå lasarett i rätt så galen hastighet.
Kom dit två minuter över fyra.
Skulle vara där fyra.
Blev ögondroppad, ögonlyst, ögonfotograferad
och dokumenterad
Åh vad tårarna rann.
Nej, det gjorde inte ont men det var inte heller behagligt.
Sen blir man ju ljuskänslig som attan.
Megastora pupiller.
Trevade mig kisande till bilen med tårarna rinnande nerför ansiktet.
Krafsade i handskafacket efter solglasögonen.
Gud, låt dem ligga där, Snällasnälla.
De låg där. Tacktack.
Hemfärden blev i riktigt maklig takt.
Stöp sen ner i soffan för till råga på allt är jag jätteförkyld och febrig.
Blir hemma några dagar nu. Absolut.
Resultat från ögonundersökningen?
Ua
Det var väl toppen!
Fast jag vet inte om de skriver så i människojournaler?
Ska kolla nångång.

Däremot måste jag kolla upp bilen eller däcken.
Nått är inte riktigt okej i riktigt höga hastigheter.
Vilka hastigheter jag talar om?
Haha, det kan ni glömma.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Bra att det är ua.kanske däcken måste balanceras.Vibrerar ratten då du kör fort?
Inte kul va förkyld nu.det slutar ju aldrig riktigt den här årstiden.
Saknade din måndagsvisit.

SKÖT OM DIG ,VILA Å BARA VA
KRAM