tisdag 19 maj 2009

Det bidde inget däck

Jobbade i Luleå hela dagen igår. Jättekul! Tiden bara flyger iväg. Då är det roligt att jobba. Min kollega slutade tidigare så jag tog över sista timmarna. Vi hade hur gemytligt som helst. Först hade vi genomgång och planering av resan den 8 juni. Då ska vi allihop till Kukkolaforsen och sen till IKEA!!!!!! (Då ska jag handla till "kojan". Innerkuddar och nån sorts dynor eller madrasser.)
Sen avslutade vi dagen som vanligt med ett pensionärsgympapass. Det gick jättebra. Där jag läste fel i anvisningarna, rättade de rara deltagarna mig. De har ju superkoll på hur det brukar vara. Bra för mig. Jag är ingen sån som har superkoll, jag.

Efter jobbet rattade jag iväg till Biltema för att köpa däck och slang till lillgrabben. Men näää, deras minsta crossdäck har dimension 17 tum. Jag skulle ha 12. Nå´t så pyttigt har de inte i lager. Nähä. Körde till Pite och under tiden smsade jag min kära mc-frälsta bror och kollade var man köper dylika ting i Pite. Svar: kolla hos Piteå MC & Motor. Kollade där; Däck 440 kr , slang 110 kr. Köpte slang. Däckinköp budgeteras till nästa vår. De får hänga med ett år till. Till dess hinner jag gott och väl spara ihop 1000,-till nya däck båd´ bak och fram.

Idag sitter jag i Rucklet och jobbar för fullt. Ska till Östersund imorgon och bokade in en föreläsning igår (!) Fick ingen bekräftelse. Ringde idag o kollade. Kan de komma. Jaaaa!!! Gudarna är med mig denna gång. Onsdagen var tom för dem och det gick hur bra som helst. Puääh.

Däremot kan jag inte passa Kvitterill idag. Å, jag vill så gärna. Jag mår så bra av att samspela med lilla hon och hennes intensitet. Jag avskyr när det kör ihop sej så dottern får stå tillbaka. Men jag MÅSTE bli klar idag med mitt. Och jag är för gammal för att vara oppe hela natten och jobba ikapp. Sånt gick förr. Inte nu. Sömnlös kan jag vara. Det är en sak. Hjärndvala och sega synapsar är en annan sak. Sånt måste fungera när man jobbar. Åsså ska jag opp 05.00. En såndär tid då hjärnaktiviteten är fördröjd och jag går på autopilot. Det blir intensivt hela dagen och jag är hemma igen vid 20.00 nånting. Ihhh, glömde boka flygtaxin i Östersund.......Vi ses sen go´vänner! Antagligen nångång imorronkväll.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Gu va du jobbar och står i.Du är duktig du så in i vassen.
ha det så bra i Ö-sund.
Vi kan väl höras i morgon (läs idag).Läs på min jessicas blogg om hur trist det blev för flickorna.
Kram