torsdag 30 juli 2009

Brutalt uppvaknande

Vaknade med kramper i vaderna, sendrag och såntdär som gör att man verkligen känner att man lever. Tårna pekade rätt opp i vädret. Musklerna totalt stenhårda och omedgörliga. Behövde gå på toa men det gick bara inte lyfta benen och gå i trappen. Det var värsta kramp-attacken. Å, vad jag är glad vi bor här i skogen och inga grannar har inpå oss....
Det var inte längesen jag tänkte att: Oj, vad lääängesen jag hade ett såntär hemskt krampanfall. Så skönt. Nu är det inte så längesen längre. Så går det när saltintaget blir för mycket och jag dricker för lite. Och glömmer medicinen.

Bot och bättring och nya tag. Sånthär är bara FÖR plågsamt att börja dagen med. Jag går och tar igen mig, är helt slut. Hoppas jag somnar och får ett nytt mindre brutalt uppvaknande den här gången. Lite synd gå och lägga sig igen. Den här morgonen är verkligen jättevacker. Solljuset silar mellan träden, gräset är daggvått och.....ÅH, jag har glömt stänga in kaninen igårkväll!!!!!!
Ett öb....Jodå, han sitter där på stubben och kikar ut över sina "vidder". Han har aldrig suttit på en stubbe förr i sitt lilla liv. Han har inte riktigt rätta instinkterna som kaniner ska ha. Jag har ALDRIG haft en så lortig kanin. Han är inte sjuk eller så. Men levat inomhus i en såndär liten kaninlåda. Måste kolla på nätet hur jag kan hjälpa honom. Sen. Nu ska jag i säng! Morrnmorrn på er. Eller gonatt. Eller vilket som. Syns sen.

2 kommentarer:

Agneta sa...

ÅÅå så fint är blommorna som blomstrar bredvid tallen och på landet!
jaa du får dricka mera vätska så att du inte får kramp i vaderna när du har jobbat hårt med trädgården möbler osv! Kramm

Jessica sa...

Han kanske behöver avmaskas, den där kaninen..? Då brukar de ju så lite ruggiga ut...