måndag 13 juli 2009

Jag har problem...

....jag är pigg och klockan är snart 23.30. Den här tiden brukar jag ju sova helt slutkörd. Saknar barnens prat och surr. Kotten och jag har spelat fia efter kvällsmaten flera kvällar i rad. Jag saknar till och med att spela fia med honom. Känns konstigt att inte ha några tider att hålla reda på. Alla dessa mat och mellanmålstider. Lilla diktatorn som sjungit och berättat sagor nonstop då hon ska sova. Favvon just nu är Mors lilla Olle, något modifierad version: Mor fick nu se dem, gav till ett skri, Aaaaahh! skriar hon.

En ny version av Bäbä vita lamm. Den fortsätter: skulle äta gröt.
Ramla ner i mjölken och satte sej och sa: Jag vill inte äta mera gröt ida´. ( Ja, nånting sånt. )
Plus att hon har lagt till en massa harklanden i sina sånger. (Mitt fel....)

Jag fick över en liten färgsnutt, gick lös på kåninburen. Nu är den oxå grundmålad. Imorgon blir den ljusgrågrön. Ska måla en bladslinga opptill med blåa prästkragar eller nå´. Kan bara inte låta bli dekorera lite. Kanske lite krusidullkringelikrokar som är så modernt numer. Undrar om det finns färgtuber så man kan blanda lite färg själv? Ska kolla imorgon. Köpa vattenkannor imorgon. Hämta paket på coop. Skriva lönerapporten. Köpa två burkar grundfärg och slippapper och utespackel. Jag har en vit avloppsbrunn. Tråkigt vit. Jag vill måla den. Men vad? Hur ska den se ut? Nyckelpiga? Den är ju lite bredare nertill, smalare opptill och har lock med ett böjt rör. Åsså vattenpumpregnskyddet. Ja, den ska jag oxå måla! O, så roligt det ska bli! Torsdag hoppas jag få låna släpvagn och ta hem det som är kvar att ta hem från stugan. Får liiite panik. En vecka av semestern har redan gått. Hoppas jag hinner med allt nu.... Plus fara ut på sjön. Barna hostade rätt mkt nu så vi for aldrig på sjön. Nu tar jag ett glas vin och går ut och räfsar opp snuskuddar, fimpar och bark.

O ljuva sommarnatt.
Suss gott.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Visste inte att du har också blogg. Kul att läsa! Tack för sist vi fick komma och hälsade på och se hur mysigt ni har på landet!
Ja va bra att du är inte längre slutkörd utan ha kvar ork ändå sent på kvällen ;-)

norrskensflamman sa...

Tror jag det ,att det blir tomt när barnen åkt hem.kan tänkas att det är vinet som gör dig pigg.tror du är lite som jag.När jag förr färgade kläder sa min äkta hälft att man fick passa sig så man inte åker in i tvättmaskin, färgade nog det mesta.Du målar det mesta ser jag, nen det är ju så kul att göra något nytt.