onsdag 1 juli 2009

Fortsättning följer..

Oj, vad jag sov i måndags! Att man kan sova så mycket?
Vaknade till mellan nio och tio på kvällen, annars så sov jag,
hela eftermiddan, kvällen och natten till morgonen. Jätteskönt!

Igår var det vansinnigt, kopiöst varmt i Rucklet.
Till och med datorn lade av titt som tätt. Då e det FÖR varmt.
Jobbade sådär halveffektivt till halvfem. Sen åkte jag hem till Nästet.

Gubben min har handlat. Han köpte två bänkar igår för halva priset.
Tydligen jättebilligt. Hm.... 600 spänn för båda.
Jo ja det var väl billigt men... vi ska ju köpa takplåt?
Det har han glömt.

Idag var jag iväg o köpte färg till bänkarna. Med penslar och grundfärg. Över 800 riksdaler. Suck..... Färgen räcker till våra gamla försummade utemöbler i trä. Hoppas jag. Det är svårt välja färg och nyans. Ujuj vad svårt. Helst vill jag ha flera olika. Det blev en ljust grågrön nyans. Nästan som lammöron. Jag vill absolut inte ha något mörkt. Vitt är inte bra heller. Det är inte "synvänligt". I Leksand träffade jag på en ny term jag inte hört/ sett tidigare. "Visuella störningar". Jättebra ord.

Jag hoppas den här nyansen är lagom och vilsam.
Nu ska betongringen bort från gräsmattan vid gaveln och bli grillring.
En enkel grillplats ska anläggas nånstans.
Kanske på framsidan? Eller baksidan?
Vill fundera lite till på det.....

Oj, nu är lunchrasten över....

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Snygg färg.så då blir det att måla i helgen då.
tänk på att placera grillplatsen där snön tinar bort fort.Är ju så mysigt att grilla även på våren.