söndag 5 juli 2009

Morgonstund...

Alla i huset vaknar...Bror min och hans sambo kom hit spontant igår och stannade över natten. Vi åt gott om än det blev lite sent. Min planering sket sej. Planering och planering.... Jag bakade samtidigt som jag gjorde i ordning middan. Sen skulle ALLT i ugnen. Jag har inte en varmluftsugn. Det blev till att fixa och trixa lite men till slut kunde vi sätta oss till bords. Det vart jättegott. Timjan och rosmarindoftande kycklinglår, ugnsgrillade grönsaker och potatis med nybakta ostsnurror.

Gör ett avbrott här för att fixa frukosten....

Sisådärja, nu är alla mätta och nöjda. Bror och sambon har åkt hem. Gubben fick besök av en kompis. Jag ska måla en pall. Jag börjar med pallen.... Har massor mer att gå lös på med färg och pensel. Försöker tänka på att ta EN sak i taget så jag inte står där med tusen halvfärdiga saker.

2 kommentarer:

Gela sa...

Det lät ju hur gott som helst. Här blev det bara hamburgare till middag efter en dag i Luleå för en massa inköp av saker till vår stuga.
Hälsa dotra från mig.

Destiny sa...

Å, hamburgare, såg just hamburgerreklam på tv och blev SÅ sugen. men 3,2 mil till närmaste ställe medverkar till avhållsamhet..tills vidare. Lovar hälsa. Var har ni stugan?