söndag 12 juli 2009

Kreativ vecka

med kreativa barn. Veckan har gått jättefort. Imorgon far lilla familjen hem. Jag vill inte det. Jag har vant mig vid tider, mat, och deras sällskap varenda sekund av deras vakna tid. Jag har sovit medvetslöst utslagen varenda natt. Nu ska jag sätta en deg. Har ett jästpaket i kylen som inte ska förfaras. Det blir fullt opp idag. Miffynattlinneklädda lillan vill ge kåninen morötter å vatten.
Ja, en av våra grannar kom hit med en kanin till barnen. En annan granne förfärdigade en fin typisk kaninbur. Gubben och lilla söta Kotten nätade buren och satte dit gångjärn och Kvitterillsäkert lås på dörren. Så nu är vi med kanin. en liten svartvit dvärgvädur? Jag hoppas det är en dvärgvädur!..som blir oppäten av myggen på kvällarna oppi öronen. Stackars kånin.
Buren är dimensionerad enligt jordbruksverkets bestämmelser. Efter en dvärgvädurs storlek.
Han heter Musse Pigg. Nåja, visar det sig att han är en jättevädur får vi bygga en större bur.
Vinterinackordering har vi ordnat oxå. Skönt. Nu behöver vi bara en klotång och en matskål så har vi allt till Musse. Nu ska jag styra upp här lite, de två är i luven på varann. Små terminators....

1 kommentar:

Ulliz sa...

Jamen då är det ju alldeles uunderbart.Kåninen...småcoolingarna där!Kramen