fredag 3 juli 2009

Desperate housewifes.....

Nu firar jag! Löneförhöjning dubbelt upp istället för det sketna avtalet. Jippiii!
Jag ligger ändå under med minst tvåtusentvåhundra men vill man ha ett jobb o arbetsgivarn´ inte klarar mer så får man ta vad man får. Jag är ändå glad. Istället för att säga ja och amen vid löneförhandlingar så har jag förhandlat mig till inte fullt 1300 kr mer. Det gör mig faxist lycklig.

Letade Jacksons Creék rose´vin på bolaget och det var alldeles tomt i hyllan. Frågade personalen och nej, det var alldeles slut på lagret. Köpte ett likvärdigt vin men det var inte alls lika gott. Usch! Semestern börjar på måndag egentligen men då kommer barnabarna. Kottar och diktatorer. Eller kvitterillar och lilltorrisar... Så jag firar idag. Känner mig lite privilegierad. (Rätt stavat?) Gå här och städa och smutta från vackra blåklockevinglas. Sen ut i trädgårn och vattna blommerna i rabatterna. Och slockna där i gräsmattan i värsta desperatehousewifes-til som dottern sa i mobilen. Nää int´ ska jag slockna där. Hu... kryp och myror!

Pratade med kära moster på hemvägen i mobilen. Alltid kul att prata med henne. Ja. gu, varenda, vareviga sommar har hon skällt ut mej eller bannat mej för än det ena och än det andra. Samtidigt som jag ändå alltid känt att hon bryr sej om, och hon vill mig väl. Hon har förfasat sig över att mina barn fått springa barfota i "ormrika" trakter och gud vet allt vad hon har haft åsikter om. Men hur hon än har tyckt och tänkt och pratat och skällt så har hon alltid vart snäll med mig. I grund och botten så har hon velat mig väl. Nu skällde hon mer i mina "unga " år. Det är väldigt längesen jag fick bannor.... nä, hon har gnatat om rökning, sova och hälsan min. Vikten av tider och medicinering.... jaja. Saknar min andra moster. Det e tomt utan henne. Hon var också rar. I mina tidiga år kom vi inte så bra överens. Jag var lite rädd för henne. Sen förstod jag att hon också var rädd. På sitt sätt. Sen kom vi hur bra överens som helst. Söta moster. Nu gnatar gubben om att färdigställa städningen... jojahejsvejs...

3 kommentarer:

Ulliz sa...

Grattis till löneförhöjnigen!Å semestern!Får min den 13juli!Pöss

Jessica sa...

Jacobs Creek heter det väl...? Eller? Jag drack ett glas igår kväll, "Tanja" bag-in-box. Grymt sött, inte nån höjdare egentligen. Nåja. Pöss på dig vi ses snart. Hej

norrskensflamman sa...

Rätt namn Jess.
bra med lite glamor i vardagen.Kan ju inte va fel med lite vin i fint glas till maten.menar dammsugaren.
Kul att småttingarna kommer och håller lite fart på mormor,hi,hi.