fredag 3 juli 2009

Rättelse...

Rigg heter det. Sa gubben. Läste upp sista blogginlägget för honom.
Rigg heter det sa han en smula plågat och trött. Inte axel.

Hm, han vill bara ta det lugnt och göra absolut ingenting nu när arbetsveckan är över. Jag har tusen planer och en massa att-göra-grejjer och att-komma-ihåg-grejjer. Antar att jag är tröttsam för honom som helst vill ta en öl och bara vila. Mmm... jag har oxå sånna dagar ibland. Fast utan öl. Gillar inte öl så värst. Vi är sällan synkroniserade. Är den ena på hugget är den andra dålig och vice versa. Det blir tröttsamt. Sånt sliter på relationen.

Just nu tycker jag ju han är urtrist. Jag är i gasen. Med städningen. Tro inget annat! Han tycker jag e jobbigt överenergisk. Åja, då får han väl vila. Det e konstigt, hur energisk jag än blir så tar det ändå en jä-a tid för mig att få något klart. Rätt vad det är så filosoferar jag över än det ena, än det andra och stannar opp o funderar på hur jag skulle kunna......(...sätta opp nått fint på väggen i sovrummet och VAD jag vill ha där....eller om det skulle bli så bra med en spegel ovanför skrivbordet eller.... om jag ska våga måla om lampfoten och skaffa ny skärm eller...)

Grrr.... gubben äter knäckebrö i soffan. Tur jag inte dammsugit där än. Förhatligt med knäckebrösmulor på golv och bord och i soffa. Blä. För att inte tala om i sängen! Där råder knäckebrödsförbud! Likaså tunnbrödsförbud. Allt-som-smular-förbud.

Å, ovanligt nog känner jag för lite mousserande rosévin. Eller nått liknande. Hälla opp i ett mysigt glas och smutta på medans jag fortsätter med mitt. Inleda och fira semestern med städning, vin och musik. Fast musikanläggningen har hamnat på soptippen. Den var så gammal att det gick inte spela några CDn på den. Kanske jag kan koppla högtalarna till datorn? Äh, nu far jag på bolaget......

Inga kommentarer: