söndag 19 juli 2009

Trädgårdsarbete idag..

Igår var gubben och jag totalt ur form. Av olika orsaker. Han hade tittat för djupt i glaset och jag hade sovit för lite och glömde bort dricka ordentligt eftersom jag målade och var i solen mest. Gubben var däckad från morron till kväll. Jag var opp tidigt och med en som är bakis blir jag retsamt jätteenergisk och for som ett jehu med bytta och pensel härute. Det straffade sej sen. Däckade vid två-tretiden och sov djupt till sex-sju. Drack vatten. somnade igen vid nie och ända till halvsju idag.

Om bräms och andra stickande bitska kryp håller sig någorlunda borta så ska jag röja ute idag. Rensa ogräs, ansa lite buskar, gräsklippning och sånt.....Sen ska huset dammsugas och rengöras någesånär. Imorgon är det 50 års kalas och vi åker bort på eftermiddan. Imorronkväll kommer lilla familjen och Tofsvipan med sin äldsta gullhumla. Det ska bli kul.

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer: