torsdag 26 januari 2012

Absolut händelselöst idag

Allt går på lågvarv. Till och med katten. Tänkte vi skulle ta en prommis medans det var ljust men han bara sov. Hängde lite tvätt och funderade på om jag skulle ta och städa ur ett skåp där allt blivit rörigt. Det stannade vid tanken. En annan gång. Imorgon SKA jag städa! Det blir till att ta värktabletter på morgon så att det går. Det gör för ont annars.

Jag är glad i den här lilla trasselsudden som just nu sussar djupt på min datastol. Jag sköt den bara åt sidan och tog mig en ny stol. Det finns sex stolar. Stolarna räcker till gott och väl även om han ockuperar en. Tvättmskinstrumman ockuperade han i morse. Den måtte vara absolut renaste platsen i hela huset förutom diskhon. Nej, han ligger aldrig i diskhon. Iallafall inte ännu.... med den katten vet man aldrig.

Han diggar hursomhelst det rostfria stuket. Undrar om jag ska fixa honom en snygg tvättrumma som kattkorg? Senaste mode på kattfronten. En rostfri trumma! Lättstädad, hygienisk, absolut riv och klös-säker. Med god ventilation. Livstids garanti! Hmm...det är ett attans besvär att skruva fram dessa trummor. Jag har gjort det. Sånt tar tid. Det är olika kvalité på trummorna också. Ska du kassera din tvättmaskin? ta reda på trumman och den bakre "ringen". Sno på ringen så får du en fin fot till trumman. Nu har du en perfekt portabel, rostfri grill till utflykten med skotern, båten eller bilen!
Vill du inte ha en grill, häng då bara upp den som korg åt katten. ;-)

Har du ingen katt? Fixa ett lock och du har ett råttsäkert, ventilerat förvaringskärl att sätta i potatiskällaren.

Det var dagens spartips!
Alldeles gratis.

Inga kommentarer: