onsdag 11 januari 2012

Mitt i veckan pyssel

Städat ur kylskåpet. Nån hade spillt ut mjölk. Och bara stängt dörren. Hm. Eftersom vi är bara två här är det ju lätt räkna ut vem denna nån är. Så bra att jag finns, som kan städa bakefter denna nån.

Det blev inte lasta ved igår. gör det idag. Tänkte Mojo skulle följa. Men han bara sover. Så jag sitter vid datorn en stund.

Lilla mamman är på väg till Egypten. Så roligt för henne. Sol, värme, bad. Jag hoppas allt går bra. Inga bomber, ingen skottlossning, inga plan som störtar, ingen bil som kör på henne. Jag vill inte att det händer henne något. De flesta kan inte ens föreställa sig att det händer ens barn något. Jag kan. Men jag kan inte ge efter för det. Det går ju inte. Förr levde jag ju med hoppet. Det gör jag förvisso ännu även om det är ett väldigt slitet , fransigt och nött hopp. Kantstött och fullt av limmade skärvor och med en stor skärva som gick förlorad för 9 år sen. Jaa, jag har levt ett annat liv i 9 år kan man säga. Det räcker så. Låt bara min rara, älskade dotter komma hem välbehållen så är jag nöjd.

Smått sällskap är bra här i nästet i skogen. Det förgyller dagen. Vattnet är tillbaka. Men det smakar lite dy. Lite illa. Jag vill gärna hämta 3 liter dricksvatten hos söta rara grannen idag. Jag klarar inte dricka vatten som luktar dy. Det är inget fel på det. De har rört om i systemet när de hållit på och grejat och lagat. Det tar ett tag innan vattnet blir lika fint som förut.

Vad han sover, kissekatten.
Jag får slamra lite extra mycket så han blir nyfiken och kommer nångång.
Vi ska ju ut i vebon! Helst idag... ;-)

Inga kommentarer: