torsdag 5 januari 2012

Blåsigt och riktigt blött i Tomelilla!

Det var halkigt den sista biten mellan E4an och flygplatsen i Skellefteå. Jag åkte i god tid och det var skönt slippa ha bråttom. Fick vänta många timmar på Arlanda innan flyget till Malmö gick. Urtrist. Läste ut en verkligt dålig pocketbok som fått fina recensioner. Jag  förstår det inte. Visst var det bra språkbruk, fina miljöer, härligt hur han belyste infödda och utbölingar, relationer och så vidare. Sen var det inte så mycket mer. Nej, den var dålig! Hursomhelst, planet landade på Sturup i ett väldans blåsväder. Det vart  en väldigt slängig landning. Duktiga piloter! Jag ska ALDRIG bli pilot.

Vännen mötte opp, alltid lika glad och go. Fastän hon inte är riktigt kurant. Efter käk, surr och Kronjuvelerna på tv så fick Mojo testa väskan. Han trivdes. Han somnade. Nu ska jag också i säng. Med varma sockor som så omtänksamt låg på sängen. Det vill bli kylslagna golv i en källare. Kalla fötter är inte roligt. Nu myser jag...


Inga kommentarer: