måndag 16 januari 2012

Lugna måndan...

Vännen i skåne som katten kommer ifrån bad mig lägga in bilder på honom då han är ute. Jag lade in massor med bilder på facebook och lägger in några här med.

Idag har vi varit ute och gått. Tänkte han skulle följa med till brevlådan men då grannens hundar började skälla vände Mojo och gick hem. Jag postade stämpelkortet, gick hem och åt lunch. Sen gick vi ut för en fotosession ute på gården och lite senare på en fotopromenad västerut där inga skällande hundar finns. Bara vägen och en massa skog.




Fick ett mysigt julkort. När jag ser sånahär julkort blir jag SÅ sugen på att måla. Sjutton också att jag inte har färger, penslar och dukar hemma. I och för sig ryms det inte sånt här. Huset är för litet. Jag suktar efter mina drömmars atelje...



Han är så lustig att vara ute och gå med, än går han bakom, än vid sidan om, än går han framför. När jag vänder så vänder han också. Går man FÖR långt blir han trött och vill bäras en bit. Sen går han själv igen.



Här går vi hemåt....Tidigare under dagen undersökte han ladan. Snygg katt. Mysig lada. Eller hur!



Mojo har också tagit sig till alla möjliga och omöjliga ställen inomhus och rivit ner många saker idag. Bland annat pennburken, stickkorgen och en liten tillbringare med korta stickor i. Jag är glad han inte välte ut burken med knappar i.
Han är inte så smidig.
Nej, verkligen inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va fina bilder!! Det är så skönt att Mojo trivs så bra hos er. Jag har också funderat så mycket på världen och hur allt förstörs, djur som tjuvjagas för att något hos dem är nyttigt för kinesero allt krig för oljan o gud bevars som händer.... Jag skäms för att vara människa i världen idag.
jag tycker förresten du ska samla dina skrivelser i bloggen till en bok. Det är fina tankar som nog några vill läsa. Kram :-)Lena