lördag 28 januari 2012

Så är det redan helg igen

Jag har inte mått bra de två senaste dagarna. Jag har fått en ny medicin. Jag vet inte om det är den som ställer till det. Har haft väldigt ont i magen typ gallan och i njurarna. Natten till igår och natten till idag. Sitter med räkningarna. Började igår men fick avbryta för att jag hade så ont. Ska fortsätta med dem i dag. I övrigt känner jag mig matt och spak. Lite darrig.



Det skulle vara teater idag i Skellefteå och imorgon i Luleå. Jag vill verkligen se det men jag får se om jag kan och orkar. Typiskt, jag som sett fram emot teatern och träffa alla vänner. Verkligen typiskt!


Mojo har tagit för vana att gå till grannenes fågelbord och titta på fåglarna på morgonkvisten då de flockas som mest. Igår kom han aldrig så jag fick gå dit och kolla. Det är ju lätt glömma tid och rum med så många spännande fåglar att titta på. Jodå, nog var han där. Han reste sig upp i detsamma han såg mig och promenerade före hem. Idag kom han hem gode kvickt. Antingen är det för att det är kallare idag eller så sjasade nån iväg honom.
Det är lätt snöfall idag och temperaturen ligger på - 10.
Veden går åt. Undrar om den kommer att räcka?

Inga kommentarer: