tisdag 10 januari 2012

Skönt sällskap

Nu har vattenförrådet sinat.... Plockade ur diskmaskinen och diskade upp allt som fanns därini. Det gick åt fyrtio liter vatten! Gubben kommer hem med mer i eftermiddag.
Mojo tittade på medans jag diskade och torkade disken. Han verkar hungrig. Han får våtfoder på eftermiddagen,  en portion. Fri tillgång till torrfoder.. Undrar vad han vill ha. Jag ser ju att han vill ha något men jag vet inte vad. Så  frustrerande.

Vi gick ut i kylan i morse och tittade på grannens hungriga småfåglar. Länge. När kylan började bita i mina kinder undrade jag när i all världen Mojo skulle bli less kylan. Resten av byns katter har minsann vett att stanna inne. Såg framför mig fula frostskadade öron och trasiga kylskadade tassar. DÅ behagade det herrn följa med hem. Bråttom hade han. Sprang till och med före mig till dörren.... Finaste Mojo. Han har mycket att lära sig, han.

Nu är det lite varmare. Vi ska ta och fylla ved. Inte bära den. Jag har ännu inflammationer i lederna. Gubben får köra fram den.





Inga kommentarer: