söndag 22 januari 2012

Slö katt: S Raushöjdens Mojo

Hur många timmar i genomsnitt sover en katt egentligen? Det måtte vara ganska många. Mojo är definitivt inte rastlös och orolig. Däremot har min e-post brevlåda varit det. Den invaderades av något som nästlat sig igenom mina säkerhetsprogram och kraschade min tillvaro i cyberrymden. Dessutom började min brevlåda leva sitt eget liv, få tuppjuck och skicka ut spamliknande mejl till ALLA e-postadresser jag har. Det är faktiskt väldigt många. Igår har jag rensat och städat och nu hoppas jag ordningen är återställd. Ni som fått konstiga mejl från mig. Öppna dem inte. Släng dem!



Den här kissen behöver inte bekymra sig för värdsliga ting som krånglande e-post, datorer, mobiler, a-kassa, jobb eller överhuvudtaget någonting. Han bor på värsta lyxhotellet. Maten alltid serverad, likaså drycken. Tak över huvudet och hur många sovplatser som helst. En alldeles egen toalett med daglig städning. Sällskap under utevistelse. Lekstunder och "labrador-il" som får åskådaren att skratta. Egen paparazzifotograf. Daglig hårvård, ögonkoll/tvätt och klovård vid behov.

Inget slit för brödfödan här, inte.
I nästa liv vill jag nog också vara "märkeskatt". ;-)

Inga kommentarer: