tisdag 17 januari 2012

Arla morgon -11 grader ute

Vaknar när Gubben far till jobbet. Kan inte somna om. klockan är kring 05.00. Slötittar på tv ett tag. Tänder ljus till frukosten. Det är mörkt ute ännu. Mojo går ut en sväng. Snön fastnar under tassarna. Det problemet har inte vanliga katter. Han kommer in och bränner pälsen på ett av ljusen på bordet. Lyfter undan honom snabbt och släcker ljusen. Det osar katt. Det osar bränd katt i köket.



En av favoritplatserna - förutom att sova i husets alla skrubbar - är högst upp i klösmöbeln. Här är en nyvaken och loj kisse.


Imorgon kommer Lilla mamman hem. Sent. Jag ska hämta henne. Det blir nog bäst göra det med volvon. Min bil lever om som tusan. Får laga den då nån har tid. Först ska visst traktorns ljuddämpare lagas. Jag är sugen på att baka. Läste en bok där det bakades hejvilt till både frukostbröd och till fikat. Blev sugen på att fylla på lite i frysen. Nu när jag har en sån fin frysbox, ju! Men nej, jag ska inte baka. Inte idag. Det finns andra saker att företa sig med. Post, papper och såntdär mördande tråkigt. Det ska jag börja med. Nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkrt du verkligen bränna upp din katt Mojo? :)
Kram Siv