lördag 7 januari 2012

Kattrapport....

Idag har Mojo sovit från ...ett-tvåtiden till sex. Då gick gubben och hämtade honom. Han åt lite och drack rätt mycket vatten och gick på lådan. Sen var han i tv-rummet en stund men så gick han upp igen och lade sig i Kottens säng. Sen dess har han sovit och sover än. Klart jag blir lite orolig. Men det kan ju vara nån sorts "jet-lag". Resan, omställningen, annat väder och många intryck. Lilla rara kissen. Han går ju inte omkring och jamar eller verkar vara orolig eller så. Inte heller ber han om att gå ut. Däremot går han till dörren om jag frågar om han vill ut. Vi var ju ut en sväng igår och så idag. Han verkar nöja sig med det. Inte heller vill han leka. Han gäspar och är så trött så trött. Nej, det var inte riktigt sant. Gubben sa att han lekte i morse.... håller extra koll ändå.

Vi blir nog utan vatten till på torsdag. Det är delar som ska beställas och det tar tid. Hu. Samtidigt är det väldigt nyttigt. Vatten tar vi för givet men rent och fint vatten är lyxvara för många i världen. Rinnande vatten är än mer dyrbart. Mer värt än guld och diamanter. Vatten skulle jag nästan kunna tillbe. Liksom sol, frisk luft och ren miljö. Finns det något som är mer värdefullt än det?

Jag ska hälla upp ett stort glas vatten. Dricka det andaktsfullt. Koka mig en kopp rosengardente med lite honung och dricka det njutningsfullt.
Oj, så insiktsfullt det vart. Gonatt govänner.

2 kommentarer:

Erika E sa...

Katten jag hade för hundra år sen var en riktigt soft katt - sov mest och mös på.... Katter är väl lite såna att de sover större delen av dygnet? Säkert inget att oroa dig för! :D

Destiny sa...

Jaa, jag är bara nojig. Idag är han sitt normala jag. Han behövde vila ut helt enkelt.