onsdag 25 januari 2012

Sovmorgon...

Sov djupt ända till klockan tio. Ojdå. Morgnar mig med en frukost som består av en smoothie av hälsofil, sista moroten, banan, hallon och en tesked honung. En liten macka till.
Njuter av att ha vatten varje gång jag sätter på kranen. Räkningen för delarna till vattenpumpen har kommit. Det blev inte så farligt. Skönt. Vi är ju flera hushåll som delar på vattnet och har en sorts förening för det. Igår hade vi 17 minusgrader. Idag är det bara fem minus. Mojo har suttit på bron och kikat på talgoxarna som flyger omkring. Idag kommer det nog inte snöa. Här har vi tillräckligt med snö. Fast det kommer säkert mer om ett par dagar. Här är en vinterbild på lilla huset:



Skogen där fåglarna samlas innan de söker upp nästa fågelbordsbuffé:



Lekstugan ser så ensam och öde ut vintertid. Undrar om jag kommer att bli tillräckligt bra för att kunna spika och måla i den till våren. Den behöver lite handräckning innan den är helt okej. Jag hade en sån värk igår. Bara av att lyfta vedklabbar. Inte roligt. Åja, det är långt kvar tills snön tinat bort.


Vännen i Skåne har nu äntligen fått sin nya bostad. Jag håller tummarna för henne. Hoppas att allt ska gå som smort och att de ska trivas i den nya bostaden i en helt ny stad. Vad spännande för dem!

Inga kommentarer: