lördag 4 april 2009

Deklarationstider..

Minstingen och mamman sover djupt sin middagssömn. Jag passar på plocka fram deklarationspapperen medans lugnet råder i huset. Vill få det gjort. I år blir det inget påskpynt här. Barnbarnen kommer att vara borta under påsken. Om jag orkar, tar jag och vårstädar huset istället. Eller gör det i maj. Får se.

De små ska iallafall få sina påskägg. Jag brukar gömma dem. Linda ut ett garnnystan i hela huset som de får nysta upp. En tradition som döttrarna växt upp med. Vill gärna fortsätta med den men jag har gett bort alla jäkla garnnystan till grannen som stickar. Ska kolla om jag hittar ngt snöre eller liknande.

Så söt och behändig dator Cabrioletta har. Fick låna den nu. En sån vill jag ha. Funderar starkt på att gå till telia på måndag. Jag är less göra räkningarna på jobbet och då komma hem seent på kvällen. En sån här liten handväskedator är ju lindrig att ha med sig överallt, ju!
Den dator jag kommer att få är gigantisk och tung. Nja, kanske inte gigantisk, 15 tum är den.
Vad finns det för mer vill-ha-grejjer för mig? Jo, nån form av musikanläggning. Med subwoofers eller vad det heter. Nått som jag kan höra bra med. (då ingen är hemma). Min ljudnivå är ju inte som andras..hehe...med trådlösa hörlurar oxå så jag kan använda den oxå då herrn i huset är hemma. vi har inte samma musiksmak. Jag gillar mycket. Inte han.

Nån som vill köpa en skoter? vi har en som ska väck. Tyvärr. För jag gillar den. Behaglig att köra och mjuk o skön på snön. Känns säker och stadig. På ett sätt hoppas jag ingen köper den. Vi får se.... vill ha den i påsk att köra med lite.

Glad påsk! i förskott

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Ja över påsk kan det ju va kul att ha skotern kvar .Men det är väl oftast då den blir såld.den där datorn låter häftig.Mer info önskas.tack för kaffet i går.Alltid kul komma till er (dig)
hoppas värdena som du ska ta nu på morgonen är bra.
kör försiktigt.Tilla gärna in till norrskensflamman
kramizzzzz