måndag 27 april 2009

På håret. I håret.

Jodå, jag e uppåt! Det behövs så lite...
En ordentligt menad ursäkt. (Vi hade en dispyt imorse.)
Ett sms som bekräftar att det bara var en feltryckning. (Puh!)
En härlig dusch, hårtvätt och ett suveränt balsam.
Det förra jag hade var uääääh. Nedåttjack för håret.
Nu känns det bara skönt.

Dagen flög iväg och jag var hemma innan det blev sådär förfärligt sent som det annars brukar bli. Sett på den här urtrevliga Cesar Millan och hans program. Såg lite Dr Phil men det var så deprimerande och det behöver jag inte idag. Cesar är väl för härlig. Det är såntdär djur och även människor behöver. Lugn energi. Andas. Se. Sunt förnuft.

Nu ska jag göra nått som inte är sådär riktigt roligt.
Fast det är skönt när det är gjort.
Sista omgången räkningar.
Sen ska jag unna mig ett stort tjusigt ikeaglas bubbelvatten
och ingefärsthé i blå mugg. Den med hög mysfaktor.
Jag har fnatt på muggar. De är så bara mysiga!
Råkade slå sönder en dubbelörad mugg jag fick en gång i tiden av Balderum. Minns inte om det var jag eller nån ann som slog sönder den. Av misstag förståss. En väldigt speciell stämplad mugg. Försökte få tag i en ny men krukmakarn hade flyttat till Kina. Han var en lång mager räkel vill jag minnas. Jätteskicklig. På den tiden fanns han i Örebro. Undrar om han hittade vad han sökte i Kina? Blev han uppskattad där? Hoppas han vart lycklig.


Ikväll är jag det.
Med ljusgrönt glas, koboltblå mugg , o-elektriskt hår och sköna myspyskläder.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Tänk vad lite kan göra mycke.Bara ett vänligt ord en kram ett leende.
Att du kom och morgonfikade hos mig tex.men det betyder mycke.Kram