lördag 25 april 2009

Sega råttan

Det är jag det. Lördamorron. Solen lyser och det är varmt ute. Vaknade vid sju- halvåtta. Frukost i form av fil, hemmagjord musli, kokt ägg. somnade igen efter ett tag. Sov till tolv!!!!
Masade mig halvdö till affären o handlade lite planlöst. Man SKA bara inte handla utan planering innan. Hursomhelst, jag handlade hem ett och annat. Väl hemma inser jag att jag handlat väldigt disträigt....finns inget sammanhang så det får bli lite konstiga rätter. Jag har tonfisk på burk, krossade tomater, oliver, fil, ost och konjaksmedvurst å en gurka. Och en svampburk.

Jag har inte företagit mej nånting idag. Gubben har hunnit med att vara till grannen längst bort i Gravlund, laga en väghyvel, sätta opp fågelholkar, vara på kaffe, rök och pratturné hos två andra grannar. Jag har fortfarande morgon.... men klockan är fyra på eftermiddan.

Jag, jag sitter här och....ser snön tina härutanför....

Det är allt en seg råtta orkar göra idag: Se snön tina i solen.

Snart kommer Kvitterill. Då ska vi ha kul! Då tar jag fram de där outsinliga extrakrafterna man alltid har till de där små. Hoppas hon är välvilligt inställd. Ibland blir hon liksom arg på mig som om det är MITT fel att hennes mamma inte är i närheten. Men det gör inget. Känner hon sig arg så måste hon ju få vara det. Fast det blir ju inte lika roligt då. Nåväl, det kan bli hur kul som helst. Jag tar det som det kommer.

2 kommentarer:

norrskensflamman sa...

Seeeeeg råtta,ja det vill jag lova.aadu behövde det säkert.ja nog va det lite konstigt handlat.
recept på tonfiskgryta.
2burkar tonfisk(ivatten)
1burk skalade tomater
1purjolök i skivor
1krm rosmarin (stött)
1/2citron saften
salt ovitpeppar
koka allt tillsammans 10minuter
serveras med kokt ris.

Ulliz sa...

Hoho..jag kan bara inte handla oplanerat..jag MÅSTE bara planera nästan ALLT..det är väl min last lite..*blink*Tack Vännen för att du skriver så fantastiskt fint i din blogg!Jag har både skrattat å gråtit då jag läst.Måste lära mig HUR man gör en blogg finare..Kramen/Ulliz