fredag 24 april 2009

När jag var ute..

....och flög läste jag i nån tidning, tror det var Aftonbladet om de där grottorna och stället där man filmade Star Wars. I nån sandökenstad... Hursomhelst, de karvade ut sina hem i de där sandstensbergen. Ur-invånarna. Inga boendekostnader, inga lån, inga uppvärmningskostnader.
Jag har suttit och grejat med räkningarna. Ingen höjdare. Ständigt månatligen återkommande. Lika lite välkommet som det andra månatliga. Tänk, tänk om man finge behålla HELA lönen istället för att se det försvinna till än det ena, än det andra. Hisnande tanke.
Fast här har vi inget gott, varmt klimat året om. Inga sandstensgrottor. Inga kryp. Kryp ja. Där vimlar det väl av allsköns kryp. Vi skippar grottorna. Jag betalar gladeligen varenda räkning bara jag slipper kryp. Har svårt nog med vår svenska uppsättning kryp. Uääää...

Vi hälsade på grannarna som bor åt E-4 till. De är så rara. De håller koll på min hälsa och diabetes mer än vad jag hinner göra själv . Hursomhelst, jag blev stucken i fingret och kollad på mitt blodsocker. Det var jättebra!!!??? Låg på 5,6. Det ultimata är max 5. Sambon skulle förståss vara värst. Han låg på bara ynka 4 komma nånting. Jaja. Men han är ju frisk, han. Jag drack kaffe med mjölk. De andra tre fikade pellerkakkom och after eight. Det är väl därför jag inte kommer till ro. Det var för sent på aftonen för kaffe. Sånt ska jag dricka på morgonen om jag ska dricka det alls.

Imorron blir det intervjuer i rucklet. Teckenspråkselever från Backa kommer. Hela dagen.
Jag ska försöka få mig en blund. Tvn är super som insövningsmedel.

Gonatt alla och envar.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Inge kul å bo i grotta å spara pengar.Antar att de inte var nära stan, å va ska man då göra med de sparade pengarna?
typiskt nu bor nära stan, inga
pengar.Bra att sockret var lågt.
Konstigt att det var lägre för de som fikat sött.helt sjukt.
drick grogg istället för kaffe så får du säkert sova.
kram