söndag 26 april 2009

Hand i hand

Kära vänner. Livet ÄR inte lätt. Jo, för en del. Men inte för alla.
Just nu bär jag en sorg i mig. Inte den vanliga som alltid finns där.
Nej, den här är en annan en.
För alla dem som inte vågar leva fullt ut.
För dem som mattan ryckts undan för.
Som marken rämnat för.
För alla dem som är värda omtanke, glädje och vänskap.
För dem som känner sig totalt ensamma.
För dem som saknar beröring, värme och kommunikation.

Jag vet att jag inte räcker till för dem alla.
Jag kan bara ge det lilla jag har.
Jag är bara jag. Här och nu.
Jag skulle vilja vara fler.
Det behövs så lite. sällskap, bry sig om, bara vara.
Finnas där.

Jag fick nyss ett tomt SMS.
Jag blir iskall. Ett misstag? Ett farväl? eller?
Skickade en fråga. Får inget svar.
Jag är många mil bort. Jag kan inget göra.
Jag kan bara hoppas på det bästa.
Det är ...vad säger man?
...att ha hjärtat i halsgropen tills man kan pusta ut.

Egentligen har jag haft nog.
men kan jag underlätta litelite för någon,
i vår egotrippade värld
kanske det hjälper
litelitegrann

Motsatserna går hand i hand. Lycka-sorg och allt det där.
Kanske därför jag har ett sånt tålamod.
Att vara här och nu.
Här och nu är det som spelar roll.
Inte om jag har rätt eller fel.
Inte om jag är bra eller dålig.
Sånt spelar ingen roll.
Lev här och nu.
Ögonblick kommer aldrig tillbaka.

Kram!

Hupp, här kommer gubben och förtäljer krasst att:
-"Det är hemskt att vissa inte har tid att slita sig från datorn."
Så vart jag tillbaka till vardagen härhemma i ett nafs....
.......men jag väntar fortfarande på ett sms....

3 kommentarer:

norrskensflamman sa...

En präst vid namn Colmar hade samlevnads program på tv för många år sen ,och han sa VEM HAR SAGT ATT LIVET SKA VA LÄTT ATT LEVA?
undrar då.VEM HAR SAGT ATT LIVET INTE SKA VALÄTT ATT LEVA?
Det lilla??? du har räcker så långt ,så långt.
Tror att du är utvald för det du gör.Gör de med balanc så du inte själv blir sjuk.Kram

Ulliz sa...

Hej Vännen!Ja det är svårt med den där balansen...när gör jag rätt..eller fel..när är jag ego..när är jag inte det..??När gör jag för mkt/lite...Vad är uppfostran..vad är det inte??När ska jag säga ifrån..när ska jag det inte?Pust!!Jag vill iallafall säga att DU är en av de personer som jag håller mest av allt av..å värderar högt,högt(även om jag typ "jämt" är och hälsar på!)Kramen

Destiny sa...

Sen du var en liten fräknig blåögd rödtott med pippilotter så har du funnits med mig. Liksom dina syskon. Håller av er oxå allihopa.
Jäklars anåda, vicket humör du hade som pytteliten. Det e kul att minnas. Då visste du verkligen vad du ville och inte ville. ;-)