tisdag 14 april 2009

Kväll i Nästet

Middan stod på bordet då jag kom hem från rucklet.
Intorkad filead sik. Skulle nog föreställa ugnsstekt men.....
Det gick då att äta men det var INTE gott.

Slötittade på tv. Frös. Blev trött.

Är det nån som är haj på det här med att få telia uppgradera sina mobila bredbandsnät?
Här i byn har vi bara 2G täckning. Närmsta 3G är i Jävre Sandholmen. Om de kan ha 3G där så varför inte här i byn också? Här har vi en jättefin mast i närheten men vad den är till för vet jag inte. Måste vara till för den usla 2G. Tacksam för all info, tips och råd.

Varför jag vill ha 3G är för att mitt bildtelefonprogram kräver minst det för att kunna fungera. Vill ju hålla kontakten med de andra som oxå har bildis.Kunna jobba hemifrån. Kolla in SVT play oxå.

Nu gör jag en tidig kväll. Jag e så trött.

Suss gott inatt!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

lät jättesmarrigt din middag.
Det lättaste sättet för att få 3g är att du flyttar från ödemarken till civiliserade platser. det kanske inte är lättast förstås.
ni bor så fint så var då hellre utan 3g